Villasukkapääkaupunki ei yltänyt kärkikolmikkoon – voiton Kuntamarkkinoinnin SM-kisassa vei Vaasa

Oriveden kuntamarkkinointikampanja Orivesi – Suomen villasukkapääkaupunki jäi kärkisijojen ulkopuolelle Kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa.

Lue myös: Oriveden villasukkapääkaupunkibrändi kymmenen parhaan joukkoon kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa – jännitystä riittää syksyyn asti

Kampanja pääsi mukaan kymmenen finalistin joukkoon ja kampanja esiteltiin keskiviikkona alkaneilla Kuntamarkkinoilla kuntamarkkinointiin liittyvässä seminaarissa.

Kilpailun voittajat julkistettiin myös keskiviikkona iltapäivällä seminaarin päätteeksi.

Kuntamarkkinoinnin SM-kultaa sai Vaasa, jonka kuntamarkkinointikampanjassa etsittiin maailman onnellisinta ihmistä.

Kampanjassaa Vaasan kaupunki etsintäkuulutti ehdokkaita Vaasan seudulta maailman onnellisimmaksi ihmiseksi ja valitsi tämän Onnellisuusillassa 2021.

Kampanja tavoitti eri medioissa yli 3 miljoonaa ihmistä ja sen vaikutukset olivat positiiviset kaupungin vetovoimalle. Kuntaliiton tiedotteen mukaan onnellisten ihmisten etsiminen jatkui myös ”Kuuletko onnellisen työelämän kutsun” vaiheella.

Toiseksi tuli Sallan ja House of Laplandin kampanja Save Salla / Salla 2023. Kolmanneksi sijoittui Oulun matkailu Oy:n kampanja Pohjolan rengastie.

Kunniamaininnat saivat Nokian kaupungin Viinikanniemi, asumisen järvihelmi Nokialla -kampanja ja Rautavaaran Luonnostaan luontomatkailun helmeksi -kampanja.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuun osallistui tänä vuonna 40 kilpailutyötä, joista siis kymmenen eteni finaaliin.

Finalisteina olleet työt olivat tuomariston mukaan vaikuttavia kampanjoita, joissa oli huomioitu tavoitteet, mittarit ja käytetyt kanavat. Tuomaristoa ilahdutti myös kampanjoiden pitkäjänteisyys ja niiden liittyminen kunnan strategiaan.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu järjestettiin nyt 17. kerran. Kisaan voivat osallistua kaikki kuntataustaiset organisaatiot.

Leave a Comment