Meille soitettiin

— Kiitos tärkeän aiheen pöyhimisestä ja hyvin kirjoitetusta jutusta, joka koski ateriapalveluita (OS 4.1.). Nythän on niin, ettei meiltä asiakkailta kysytty mitään ennen nyt toteutettua mallia. Tuntui äärettömän pahalta, kun emme tulleet millään lailla kuulluiksi. Asiakkaan näkökulma puuttuu kokonaan, koska mielipidettä ei edes haluttu kuulla. Paikallistalouden näkökulmastakaan tässä päätöksessä ei ole järkeä.

— Kun me asiakkaat maksamme palvelun, meiltä maksajilta olisi pitänyt kysyä, oletteko valmiita maksamaan vaikka sitten hiukan enemmänkin siitä, että palvelu olisi säilynyt entisellään. Vertaisverkosto on sen verran suuri, että tiedän monen ajattelevan juuri näin. Onhan tämä heikennys entiseen verrattuna.

— Maksava asiakas eli palvelun kohde on jätetty siis täysin huomiotta. Eihän tässä ole mitään tolkkua, että mitä ylhäältä määrätään, se meidän vain pitää niellä ja hyväksyä, lukija ihmettelee.

Kävellen paljon liikkuva Ronja Roth lähettää kiitoksia orivesiläisille autoilijoille.

— He ovat kohteliaita ja pysähtyvät lähes poikkeuksetta suojatien eteen antamaan tietä, hän iloitsee.

Sama pätee myös mopo-
autoihin.

— Erityiset kiitokset mopoautoilijoille. Usein hekin pysähtyvät, vaikka ovat vasta nuoria. Hyvin on liikennesäännöt luettu, Roth kiittelee.

— Ihmettelen, miten vanhemmat antavat lastensa liikkua koulumatkoilla ilman heijastimia. Varsinkaan valaisemattomilla tieosuuksilla pieniä kävelijöitä ei meinaa erottaa millään tien laidalta, jos heijastimet eivät varoita kauempaa. Jopa valaistuilla teillä heijastimilla varustetut liikkujat näkyvät paremmin. Osa koululaisista ajaa tien laitaa polkupyörällä pitkään syksyisin, ja likikään kaikissa pyörissä ei ole heijastimia edessä eikä takana, ihmetteli toimitukseen soittanut vanhempi herrasmies.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?