Kiitokset hyvästä palvelusta, risuja lupauksista jotka eivät pitäneet

Noin puolet kyselyyn vastanneista antaa hankinnoistaan kiitosta tai risuja aina, kun sellaiseen on vähänkin aihetta. Kuva: Juha Jäntti

Lähes puolet Oriveden Sanomien kyselyyn vastanneista kertoo antavansa asiakkaan ominaisuudessa palautetta aina, kun siihen on vähänkin aihetta. Lukijoita pyydettiin kertomaan, miten herkästi ja usein he antavat palautetta hankkimistaan tuotteista tai palveluista – myönteistä tai kielteistä.

Vastauksia tuli 18. Vastaajista 8 kertoi antavansa palautetta aina, kun sellaiseen on vähänkin aihetta. Satunnaisesti kehuja tai moitteita antaa 7 vastaajaa. Loput 3 vastaajaa tekee näin vain todella erityisissä tilanteissa.

Yksi ahkerasti palautetta antavista vastaajista toivoo, että palvelun tuottaja ottaisi kommentit palvelun laatua parantavina pikku huomioina.

– Annoin kassamyyjälle kiitosta siitä, että hän huomioi miinuslapun. Usein kun vasta kotona saa huomata kuitista, että miinusta tai tarjousta ei ole huomioitu, toinen vastaaja toteaa.

Parikin vastaajaa kummasteli sitä, että kassoilla kysytään lähes aina, haluaako asiakas kuitin. Heidän mielestään kuitti on annettava ilman mitään kyselyitä.

Eräs ahkera palautteen antaja sanoo ääneen kehut, jos hän on vaikkapa tyytyväinen lounasateriaansa. Hän antaa kielteisempiäkin arvioita, jos sellaiseen on selvästi aihetta.

Rautakaupan asiakas koki saaneensa hyvää palvelua ostaessaan mökin seiniin maalia. Annoin hyvästä asiakaspalvelusta suoraan palautetta myyjälle ja vielä sähköpostitse yrityksen johdolle.

– Kiitin ravintolan väkeä hyvästä palvelusta. Puhelinoperaattorille annoin risuja lupauksista, jotka eivät pitäneet, yksi vastaajista kertoo.

Sekin nostettiin vastauksissa esille kiitoksen aiheena, että sähköpostin saaja vastaa selkeästi ja nopeasti.

– Olen tehnyt takuuvaatimuksen, jos hankkimani tuote ei ole kestänyt odotetulla tavalla. Eräässä tapauksessa sain tilanteen kuntoon vasta kolmannella kerralla, ja kyseessä oli sentään tunnettu laatumerkki, kuuluivat kokemukset erään laiteostoksen tiimoilta.

Kommentoi

Sinun tulee olla kirjautunut kirjoittaaksesi kommentin.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?