Ponnen tavoitteena jatkuvuus ja toimivuus

Tampereen kaupunginvaltuustossa hyväksyttiin 20.8. yksimielisesti osana aloitettani sako- ja umpikaivolietteen kuljetusjärjestelmien arvioimiseksi ponsi omistajaohjauksen käyttämisestä Pirkanmaan Jätehuolto Oy:ssä.

Ponnessa edellytetään, että jatkossa paikallisilla yrittäjillä olisi tosiasiallinen mahdollisuus menestyä sako- ja umpikaivojen tyhjennyksien tarjouskilpailussa.

On tärkeää, että järjestelmä toimisi nykyisessä ylimenovaiheessa ja alalla toimineet yrittäjät jatkavat.

Pidemmässä juoksussa on selvitettävä kiinteistönhaltijan sopimusperusteisen sekä kunnan eli käytännössä jätehuoltoyhtiön järjestämän jätteenkuljetustavan hyödyt ja haitat sekä se, kumpi niistä täyttää paremmin jätelain laatuvaatimukset.

kaupunginvaltuutettu
VaTa (VaihtoehtoTampere)

Meille soitettiin

Yksi näkökulma ysitiellä ovat myös autoilijat itse. Tiellä ajetaan reippaita ylinopeuksia ja harrastetaan suoranaista kilpailua.

Ohituskaistalla sen voi todeta, kun ryhmitysmuutos alkaa. Paikat vaihtuvat ohituksissa, ja se viimeinen olympiarenkailla signeerattu kaahari kilpailee kärkipaikasta.

Nopeudet nousevat reilusti yli sadan, ja pahoja ohitustilanteita tapahtuu jatkuvasti. Nopeusrajoituksia noudattava joutuu pian ahdistetuksi, ja autoja vilisee ohitse tuon tuosta.

Suomen teillä nopeusrajoitus 100 tarkoittaa 120—140 kilometriä tunnissa, ja kilpailu jatkuu….

Veijo Rio

Olipa mukava taas kerran olla orivesiläinen! Tapasin pihalla pari nokialaista rouvaa, jotka olivat visiitillä Orivedellä ja kiertelivät keskustaa kävellen. He kehuivat, miten kaunista ja hyvin hoidettua täällä on. Eipä sitä ehkä tule itse ajatelleeksikaan, siihen on niin tottunut. Meillä on taitava kaupunginpuutarhuri, jolla alaisineen riittää ideoita ja tarmoa pitää ympäristöstä huolta yhteiseksi iloksi. Toinen asia, että kun ohikulkijat kyselevät lounaspaikkaa, täällä on monta hyvää ruokapaikkaa vinkattavaksi ja valinnanvaraa riittää, soitteli Marjatta Somero Oriveden keskustasta.

Haluaisitko lukea artikkeleita enemmänkin?